Kiosken

INSTRUKTIONER FÖR KIOSKEN I PRESSEHALLEN 2023/2024
Att bemanna kiosken i Pressehallen är ett obligatoriskt åtagande för alla lag i Onsala Innebandy, och alla har lika stort ansvar för att detta ska fungera. Kiosken ger intäkter till klubbens verksamhet, men är också viktig för att skapa trivsel och en förbättrad upplevelse av OIBK som matcharrangör och som förening.

I Kaparehallen och Rydethallen finns ingen klubbkiosk. Har man sammandrag i någon av dessa hallar ansvarar det lag som har match/sammandrag för att det finns en kiosk där. Intäkterna går då till ansvarigt lag. Mer instruktioner kring att arrangera sammandrag i dessa hallar finnas i Onsala Innebandys Ledarpärm.


KIOSKANSVARIG I VARJE ÅLDERSGRUPP

Varje åldersgrupp/lag skall ha en kioskansvarig som ansvarar för att bemanna kiosken och upprätta ett schema för den vecka/de veckor som man fått tilldelat. Det är lagets ansvar att det fungerar under veckan, så tänk på att planer in en jourlista också som kan användas vid tex förändringar i matchschemat. Namn, telefonnummer och mailadress till kioskansvarig skall meddelas till kiosk@onsalainnebandy.se


HUR SKALL KIOSKEN BEMANNAS
Ni har fria händer att göra som ni vill gällande bemanningen, det är kanske tryggast och roligast om man är två och två, en del dagar kan det vara mycket folk och det blir fort kö.

NÄR SKALL KIOSKEN BEMANNAS
Kiosken skall vara öppen under veckans alla matcher. Kioskansvarigt lag ansvarar för att bemanna matcher i den tilldelade veckan. Se nedan vilken vecka som just ditt lag har.

Via denna länk ser du din veckas planerade matcher: http://shop.onsalainnebandy.se/misc/matcher.php OBS! Kontrollera alltid på denna länk löpande. Förändringar i matchschemat kan ske så var noga med att hålla er uppdaterade. De sista 2 dagarna ändras oftast inga matcher. Då det kan ske förändringar i matchschemat är det viktigt att man planerar in ett jourschema, som kan hoppa in i kiosken vid förändringar, under lagets kioskvecka.

Klubbens kioskansvarig (Martin Lund) kontaktar respektive lags kioskansvarig för att stämma av att ni har rätt information angående vilka matcher/sammandrag som ingår i just er vecka.

Kioskansvarigt lag skall vara på plats 60 minuter innan första matchen för att hinna plocka fram allt och brygga kaffe mm. Undantag är inför våra Herr div 2, Damer div 1 och JAS matcher ska man vara på plats 75 min innan.

INTRÄDE TILL DAMER DIVISION 1, HERRAR DIVISION2 OCH JAS
Kiosken ansvarar för att ta inträde på matcher för Damer division 1, Herrar division 2 och JAS (Juniorallsvenskan). Inför dessa matcher sätter ni upp beachflaggor på utsidan (när vädret tillåter) och tar ner dessa efter match. Beachflaggorna finns i förrådet. Inträdet är 60 kr och betalas i kiosken via Swish. Medlemmar, ungdomar under 18 år samt årskortsinnehavare går in gratis. Årskort kan köpas i vår webbshop.

Har ni frågor eller funderingar kontakta Martin.

Martin Lund 0708-773000

KIOSKVECKOR VÅREN 2024

Vecka Ansvarigt lag
2 P08
3 P10
4 F09
5 HJ
6 F10/11
7 DJ
8 F12
9 P12
10 P09
11 P11
12 P13
13 F13/14
14 P14

KASSA OCH REDOVISNING
Kioskansvarig för laget erhåller koden till låset inför sin vecka av Martin. Kiosken är helt kontantfri och betalning kan endast ske via Swish. I slutet av varje kioskvecka gör kioskansvarigt lag en inventering, det finns inventeringsmallar i kioskvagnen. Redovisningen av inventeringen fotograferas med mobilen och skickas som sms eller mailas till Martin.


LOKALER

Tränarna/ledarna har nyckel till förrådet och de har oftast låst upp när du kommer. För kioskverksamheten finns det tre rullbara skåp. Skåpen finns i föreningens förråd, ett rum till höger precis före städrummet, mitt emot skohyllorna. Kioskinventarierna finns i gallerförrådet rakt fram i förrådet. Kioskskåpen ska rullas ut och ställas iordning inför öppnandet. Placering enligt skiss nedan. Observera att kiosken inte får placeras i hallen eller i korridoren.

Efter dagens slut ska allt ställas tillbaka in i gallerförrådet och hänglåset låsas. Även panta-mera tunnan ska in i förrådet. Läktarna ska fällas upp och planen ska sopas. Sista dagen i veckan töms tunnan och ni pantar burkar och flaskor, pengarna lägger ni i ert lags kassa.

Vatten tas från omklädningsrummen. Sopa upp och lämna kiosken i ett trevligt städat skicka. Sopborstar och skyfflar finns i förrådet. Kom ihåg att fylla upp kiosken från förrådet så underlättar du för de som bemannar kiosken nästa gång.

OBS! Soporna kastas i soprummet mellan idrottshallen och parkeringen, samma nyckel som används till den yttre förrådsdörren (tränarna har denna nyckel/tagg för att komma in i nyckelskåpet)


FÖRSÄLJNING OCH VAROR
Det finns en prislista på allt som säljs. Denna ska användas och får inte ändras. Mössor, strumpor och vattenflaskor säljs vi varje tillfälle, se separat prislista.

För kiosken finns ett bas-sortiment, vilket inhandlas av föreningen. Behöver något kompletteras, kontakta Martin. Eventuella utlägga justeras mot kvitto (maila ev kvitton till kiosk@onsalainnebandy.se )


HEMBAKAT
De som bemannar kiosken ska ha med sig hembakat (självklart går det bra att köpa med sig om man inte vill/hinner/kan baka) som ska säljas i kiosken. Tänk på att ta med sådant som du själv skulle betala 10 eller 15 kr/st för. Viktigt att tänka på är att det råder nötförbud i kommunens lokaler så bakverken får inte lov att innehålla någon form av nötter.


MATCHVÄRD
Kioskansvarigt lag ska dessutom agera matchvärdar. Det innebär:

  • Hälsa de gästande lagen välkomna
  • Hänvisar gästande lag till ett ledigt omklädningsrum. Prata med OIBKs lagledare vilket omklädningsrum som det gästande laget kan använda.
  • Visar domarna Domarrummet, som ligger mittemot ingången till vårt förråd.


SKISS PÅ CAFEÈT

Md rosaframtid
Md logoinnebandykungenfa rg1
Md logo kahls 1911
Md stiftelsen fair play 1
Md certifiering logo mo rkgra
Md 250x100px hbkungsbacka2
Md hemkop nya cmyk
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub