Kiosken

INSTRUKTIONER OCH SCHEMA FÖR KIOSKEN 2018/2019


Att bemanna kiosken är ett obligatoriskt åtagande i Onsala Innebandy. Den totala årsinkomsten fördelas mellan lagen enligt beslut från styrelsen.

Kiosken ger intäkter till klubbens verksamhet, men är också viktig för att skapa trivsel och en förbättrad upplevelse av OIBK som matcharrangör och som klubb.

Detta är inget man kan hoppa över - alla har lika stort ansvar för att detta ska fungera.

Rutiner på hur kiosken skall placeras m.m finns hos respektive lagledaren.


Kontakta Lisette vid frågor:

0706-238301 ordforande@onsalainnebandy.se


KIOSKANSVARIG I VARJE ÅLDERSGRUPP
Varje åldersgrupp skall ha en kioskansvarig som ansvara för att kiosker är bemannade. Kioskansvarig upprättar ett schema för den vecka/de veckor som man fått tilldelat sig. Det är helt och hållet lagets ansvar att det fungerar under veckan så planera gärna in någon jourlista också.

Namn, telefonnummer och mailadress till lagets kioskansvarige person skall meddelas till kansli@onsalainnebandy.se.

HUR SKALL KIOSKEN BEMANNAS
Du har fria händer att göra som du vill vad gäller bemanningen, det är kanske tryggast och roligast om man är två och två, en del dagar kan det vara mycket folk och det blir fort kö.


NÄR SKALL KIOSKEN BEMANNAS

Kiosken skall vara öppen under veckans alla matcher.

Man skall vara på plats cirka 45-30 minuter innan första matchen för att hinna plocka fram allt och brygga kaffe mm. När sista matchen är spelad bör man stanna kvar cirka 20 min, ifall någon vill handla efter matchen.

INSTRUKTIONER

Bassortiment finns i förrådet i Presse, förutom den mjuka kaka/bulle som kioskansvarig-laget skall bidra med för veckans matcher, samt är det sammandrag ska det finnas korv+ bröd att tillgå.

Det är viktigt att man sopar efter sig från Kiosken och längst med läktaren innan man går hem.

Ingen klubbkiosk i Kaparen eller Rydet, det får respektive lag fixa själva och därmed går intäkterna direkt till de/det egna laget som står för arrangemanget.


  • Kiosken skall vara öppen för ALLA veckans matcher, så bemanning skall även göras för veckodagarna.
  • Även vid sammandrag i Presse skall utbudet kompletteras med korv+bröd

  • Viktiga instruktioner avseende betalning till domare: Domarna får betalt via bankgiro. Efter varje match fyller domarna i ett domarkvitto som läggs i översta lådan i en av kioskdiskarna.


KIOSKSCHEMA 2018/2019

Vecka Lag

40

41 F05/06

42 P06
43 F03/04
44 P04
45 P05
46 DM (F05/06)
47 JAS
48 P07
49 P09
50 P08
51
52-1 Uppehåll
2 F03-04 (Bara en match som är deras egna, därför dubbla veckor)
3 F05-06
4 F11
5 F10
6 P06
7 F03-04
8 P04
9 P05
10 F07-08
11 JAS
13 P09
14 P08


LOKALER

För kioskverksamheten finns det tre skåp. Dessa skall rullas ut och ställas i ordning inför öppnandet.

Skåpen finns i förrådet, ett rum till höger precis före STÄD-rummet, mitt emot sko-hyllorna.

Vi har gallerförrådet längst in i rummet, efter dagens slut skall allt ställas tillbaks in i gallerförrådet och hänglåset skall låsas. Även pantamera tunnan skall in i förrådet. Obs! Pantamera tunnan är endast till för burkar och flaskor!

Frysen finns inne i förrådet till höger.

Vatten får tas från omklädningsrummen.

Sopa upp och lämna kiosken i ett trevligt städat skick. Sopborstar och skyffel finns i OIBK's förråd.

FÖRSÄLJNING OCH VAROR

Det finns en prislista på allt som säljs. Denna SKALL användas och får inte ändras.
För kiosken finns ett bas-sortiment. Detta skall kompletteras med korv+bröd vid sammandrag.

Kokplatta och korvgryta med tång finns i förrådet samt ketchup och senap som köps in centralt.

Alla varor i bas-sortimentet finns i kioskskåpen, förutom det bak ni själva skall bidra med. Om några varor tar slut under veckan kan ni efter eget förstånd handla och lägga kvittot i kassan även på dessa varor. Allt för att öka försäljningen och därmed vinsten till klubben.

Du har alltså ansvar för att det finns bakat inför varje kioskpass. Om ni väljer att själva baka hemma eller köpa är upp till varje enskilt lag men det är ett bidrag som skall göras och någon betalning för detta utgår inte från klubben.

Fryspåsar finns i en av diskarna som man kan använda till överblivet hembakt m.m och läggas i frysen.

KLUBBSHOPEN

Det kommer att finnas strumpor, mössor, väskor, klubbfodral, dessa har en egen prislista, denna finns i diskarna.

HITTA MATCHERNA

På hemsidan hittar du enklast matcherna som skall ha kiosk via Kalendern som finns i menyflikarna.

Md bild1
Md hemkop nya cmyk
Md a lvsbyhus
Md handelsbanken farg
Md strihl logo
Md bvm vitbakgr
Md klubbhuset logo 1
Md certifiering logo mo rkgra
Md rad vard banner sibf 320x320 tcm5 35176
Nytt från 1 oktober 2017Råd och vård i licensförsäkringen
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub